Stort intresse för morgondagens skördarrotatorer

21 augusti 2017

Indexator förhandsvisade nästa generations skördarrotatorer under världens största skogsmässa, Elmia Wood 2017. HX rotatorerna är anpassade för de största och starkaste skördarna och visades för första gången under mässan. Både maskintillverkare och slutanvändare var mycket intresserade av nyheten.

Mässan hade ca 50 000 besökare från 28 olika länder och många besökte Indexators monter som låg bra till på stora slingan. Den stora nyheten i montern var förhandsvisningen av HX programmet, där den patenterade tekniken ökar produktiviteten för maskinägare och möjliggör ett mer lönsamt skogsbruk. Slutanvändarna visade även stort intresse för det utökade svivelprogrammet K100.

Våra främsta materialexperter, konstruktörer och produktionstekniker formar just nu framtiden och ambitionen är att HX programmet går i serieproduktion under 2018. Prognosen för skogssektorn för 2018 ser mycket god ut och Indexator kommer fortsätta bidra till utvecklingen inom skogsbranschen.

Här kan du läsa mer om nästa generation skördarrotatorer:

Ladda hem denna broschyr som PDF
HX En ny generation skördarrotatorer (PDF)