Indexator etablerar Umeåkontor

22 oktober 2018

Indexator etablerar ett permanent Umeåkontor i ledet för att bli en ännu mer attraktiv arbetsgivare.

Indexator’s huvudverksamhet och produktion återfinns i Vindeln där företaget har sitt ursprung och dagens 140 st anställda huvudsakligen arbetar. Efter att ha haft bokningsbara kontorsplatser i Umeå under en tid har företaget beslutat att etablera permanent kontor i Umeå – ett led i att bli en ännu mer attraktiv arbetsgivare.

– För att fortsatt vara världsledande inom vår bransch krävs en stor bredd av yrken och kompetens, men också spetskompetens. Vi har mycket goda möjligheter till fortsatt tillväxt och genom att etablera ett kontor i Umeå vill vi bli en ännu mer attraktiv arbetsgivare. Det gör det enklare för våra medarbetare att få ihop livspusslet samtidigt som vi erbjuder en stimulerande utmaning karriärmässigt hos ett lokalt företag med en internationell arena, säger Indexator’s VD Gunnar Bålfors.

– Förändringen innebär en stor fördel på det privata planet då mer tid frigörs till övriga aktiviteter samt att arbetet blir mer flexibelt. Med dagens teknik minskas behovet av fysiska möten så för själva möjligheten att prestera jobbmässigt märks ingen skillnad. När man behöver vara på plats är det ju bara fem mils resa, säger Emil Hörnberg, Konstruktör på Indexator, en av de anställda som nu arbetar från Umeå.

Indexators strategiska kompass

Indexator Rotator Systems AB har en företagsfilosofi som är en gemensam bild av hur vår verksamhet ska bedrivas.

Läs vår strategiska kompass här

Service & Support

Vi finns till för dig för att du skall få svar på alla slags frågor som omfattar våra produkter.

Service & support

Utökat K100-program

K100 är en serie svivlar som bygger på en unik kombination av beprövad teknik och stor flexibilitet.

Läs mer här