Samuel Gottnersson ny VD för Indexator

30 juni 2021

Styrelsen för Indexator Rotator Systems AB har utsett Samuel Gottnersson som ny VD. Han tillträder tjänsten från och med 1 juli. Samuel tar över efter Josef Alenius som fortsätter som styrelseordförande i företaget.

Samuel har närmare 20 års erfarenhet från tillverkningsindustrin med flera ledande positioner inom produktion. Sedan drygt två år har han arbetat som vice VD på Indexator.

– Jag känner mig hedrad att bli utsedd till Indexators nya VD. Med Indexators starka varumärke ska det bli spännande att få leda företaget in i nästa fas tillsammans med medarbetare och kunder. Med den kompetens, engagemang och möjligheter som finns inom företaget är jag övertygad om en mycket ljus framtid, säger Samuel Gottnersson.

Tidigare VD, Josef Alenius, kvarstår i företaget som styrelseordförande.

– Indexator befinner sig i en intressant fas med både utveckling av produktion samt lansering av nästa generations produkter. Det känns tryggt att lämna över rodret till Samuel som med sin långa erfarenhet från produktion och branschen kommer leda Indexator till nästa nivå, säger Josef Alenius.

För mer information och frågor, vänligen kontakta:
Samuel Gottnersson, VD
E-post: samuel.gottnersson@indexator.com