Bäst i Sverige!

27 oktober 2016

Indexator Rotator Systems AB har i tuff konkurrens med bland annat Volvo Cars fått utmärkelsen ”Bäst i Sverige på hållbar kemikalieanvändning!” – Den fina samverkan mellan berörda medarbetare, chefer och skyddsombud för att uppnå en säker arbetsmiljö och en minskad miljöpåverkan är och har varit en framgångsfaktor berättar Staffan Engström, Miljö- och Kvalitetschef på Indexator.

Igår korades vinnaren av priset för bästa kemikaliestyrning, där företaget Explizit Environment vill lyfta de goda exemplen och inspirera andra att arbeta med bl.a. riskbedömningar och förmåga att ta bort eller ersätta farliga kemikalier. Staffan Engström, och Fredrik Markusson, Miljö- och Kvalitetscoach på Indexator var på plats på Chemicals Management Summit 2016 i Stockholm för att ta emot utmärkelsen och hålla ett föredrag ”Så lyckades vi”.

– Vi hoppas att våra arbetssätt och långsiktiga strategier kan inspirera andra, berättar Fredrik Markusson. Priset är en bekräftelse på att vi jobbar rätt där alla på Indexator har en del i denna utmärkelse.

Tidigare vinnare av priset har bl.a. varit ABB och Jula.

Här är hela topp 10-listan för 2016:

1. Indexator
2. Amtek